Pagina's

vrijdag 8 maart 2013

art journal tutorial

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik voor jullie een stap voor stap tutorial gemaakt van mijn art journal pagina.


Eerst heb ik mijn pagina bedekt met fibatape (zelfklevende gaasband voor gipskarton platen), dat geeft een   mooie textuur.



Voor de achtergrond heb ik de acryl inkten van Daler Rowney gebruikt
Lucht : turquoise
Gras: smaragd groen



Voor de zon heb ik modelleer pasta gebruikt van liquitex, gemengd met indisch gele inkt van Daler Rowney.
Om de lucht een beetje reliƫf te geven, depte ik een beetje reefs acrylverf cobalt blauw door vliegengaas.
Als achtergrond stempel gebruikte ik de cooped up notes van Christy Tomlinson.
Het huisje is gemaakt met de vintage paperpads van de action



Het huisje heb ik verder versierd met stickers die ik ooit in de wibra kocht,en rub ons van de action. De vlaggetjes heb ik eerst gestempeld en daarna gekleurd met neocollors 2. De lollipop bloemen heb ik gemaakt met papier van avec, de stengels met de faber castell pitt pen, deze heb ik ook gebruikt om het huisje te schaduwen. Daarna heb ik  een beetje details aangebracht met een zwarte pen van scarlet lime. En hier en daar een beetje witte verf gedept door punchanella.



De vlindertjes heb ik gestempeld en gekleurd met inktense potloden, hier en daar nog een beetje details aangebracht, en toen was het af voor mij.



Life is beautiful

Bedankt om een kijkje te komen nemen.
xxx Sara










5 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk, en bedankt voor het delen van deze tutorial. Altijd leuk om te zien hoe een pagina bij iemand anders ontstaat.
    Oja, ook bedankt voor de tip over het "gaas"
    Een fijn weekend, liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Melanie, graag gedaan hoor.Ik heb zelf al zo veel geleerd door naar tutorials te kijken, en nu is het tijd om zelf ook eens iets te ondernemen.

      Verwijderen
  2. Wat een supervrolijke spread en wat leuk om te zien hoe die tot stand is gekomen! Kun je mij misschien vertellen hoe ik aan dat gaas kan komen? xxDebbie / Little Dot Of Creativity

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He meid, dank u wel. De zelfklevende gaasband voor gipskarton kan je bij elke doe-het-zelf winkel vinden. En het vliegengaas kan je denk ik ook in zo een winkel kopen, ik had hier nog een klein stukje liggen. Moest je het niet vinden kijk ik hier wel even voor je.

      Verwijderen
  3. Kijk hier wordt ik nou vrolijk van. Was het het hele jaar rond maar zo als op jouw lo.

    BeantwoordenVerwijderen